Η Λαϊκή Συσπείρωση λέει πως μόλις έβαλαν λεωφορείο βρέθηκαν 25 μαθητές Ρομά στη Γλυκειά Ναυπλίου
Να σπάσουν τα δρομολόγια ώστε να μην συγχρωτίζονται οι μαθητές και να εξασφαλίζεται η ασφαλής, γρήγορη και αξιοπρεπής μεταφορά τους από και προς το σχολείο, προτείνει η Λαϊκή Συσπείρωση Πελοποννήσου. Επίσης, αναφέρεται και το θέμα με τους Ρομά μαθητές στη Γλυκειά Ναυπλίου, καθώς -σύμφωνα με τη Λαϊκή Συσπείρωση- υπάρχουν 25 μαθητές και όχι κανένας.
Τέλος, η παράταξη ζητά μια ουσιαστική συζήτηση για όλα τα προβλήματα που βιώνουν οι μαθητές, σχετικά με τη μεταφορά τους από και προς το σχολείο.
Η ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Πελοποννήσου αναφέρει τα εξής:
Η Κυβέρνηση προχώρησε στο άνοιγμα των σχολείων, με χειρότερους όρους σε σχέση με πέρσι, με πρωτόκολλα λάστιχο που δεν προστατεύουν την υγεία των μαθητών και εκπαιδευτικών. Και η Περιφέρεια δεν ψελλίζει ούτε μια κουβέντα αντίθεσης σε αυτές τις επιλογές!
Μάλιστα στη μεταφορά των μαθητών από και προς το σχολείο, που την κύρια ευθύνη την έχει η Περιφέρεια, τρέχουν διαγωνισμοί δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ με τέτοιους όρους, λες και δεν έχουμε πανδημία, λες και δεν κολλάνε τα παιδιά μας κορονοϊό!
Κυρίαρχα κριτήρια στη διαμόρφωση των δρομολογίων, στην κατάρτιση των όρων των διαγωνισμών, δεν είναι η ασφαλής, γρήγορη και με αξιοπρέπεια μεταφορά των μαθητών, αλλά οι λογικές του κόστους – οφέλους, της οικονομικότητας, της μείωσης των δαπανών. Τα μνημόνια υποτίθεται ότι τελείωσαν, αλλά το πετσόκομμα των δαπανών για τη μεταφορά των μαθητών παραμένει άθικτο.
Αποτέλεσμα, πολύωρα δρομολόγια αφού ένα λεωφορείο σε πολλές περιπτώσεις διανύει δεκάδες χιλιόμετρα, μπαινοβγαίνοντας από την εθνική οδό σε αρκετά χωριά, ή αναγκάζοντας γονείς να μεταφέρουν τα παιδιά τους, ή «παστώνοντας» μαθητές σαν τις «σαρδέλες» σε αρκετές περιπτώσεις, σε λεωφορεία ή ταξί, ακόμα και μαθητές ΑμΕΑ!
Στερείται ακόμα και το δικαίωμα στη μόρφωση παιδιών φτωχών λαϊκών οικογενειών, αφού αποκλείονται μαθητές από την δωρεάν μεταφορά τους από και προς το σχολείο. Είναι δεκάδες οι διαγωνισμοί με άγονα δρομολόγια γιατί οι ιδιώτες – επιχειρηματίες θεωρούν ασύμφορη την μεταφορά, πολλές φορές και δικαιολογημένα.
Γνωρίζουν αυτή τη κατάσταση, την παρακολουθούν και αντί να λύσουν τα όποια προβλήματα, καταφεύγουν σε πρωτόγονο αντικομουνισμό, όπως έκανε Αντιπεριφερειάρχης σε πρόσφατη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, που στην απαίτησή μας να λυθεί το πρόβλημα μεταφοράς 25 μαθητών Ρομά από τον καταυλισμό στη Γλυκειά Ναυπλίου στο σχολείο αντέτεινε: «τι να κάνουμε, δεν μπορούμε να επιβάλουμε, ζούμε σε ελεύθερα και όχι ανελεύθερα καθεστώτα»!
Ναι πράγματι, ζούμε σε «ελεύθερο καθεστώς» όπου η βούληση του ιδιώτη επιχειρηματία είναι ιερή και απαραβίαστη και ας είναι η άδεια κυκλοφορίας και εκμετάλλευσης ΔΗΜΟΣΙΑ!
Να ζούμε σε «ελεύθερο καθεστώς» όπου το μικρό παιδί από την Ελαία στη Γορτυνία ξυπνά από τις 5.30 το πρωί για να πάει στο σχολείο, το παιδί του κτηνοτρόφου από τη Μεσορράχη Κυνουρίας το ίδιο, διανύει χειμώνα καλοκαίρι δύο χιλιόμετρα με τα πόδια, ξεροσταλιάζει στο κεντρικό δρόμο να έρθει να το πάρει το ταξί, να το πάει στα Προσήλια, άλλο ξεροστάλιασμα εκεί μέχρι να έρθει το λεωφορείο, να το μεταφέρει στο σχολείο στο Άστρος. Και όλα αυτά, πρωί – μεσημέρι, χειμώνα – καλοκαίρι, με κρύο, βροχές ή λιοπύρι.
Είναι δυο, δυστυχώς όχι τα μοναδικά, παραδείγματα.
Ναι δεν ζούμε σε ένα πραγματικά ελεύθερο σοσιαλιστικό καθεστώς, όπου η μόρφωση ήταν και θα είναι ΔΗΜΟΣΙΑ – ΚΑΘΟΛΙΚΗ – ΔΩΡΕΑΝ και ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ για ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ!
Είναι ανάγκη να γίνει αναλυτική συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο και ειδικότερα, τι θα γίνει με τα άγονα δρομολόγια μεταφοράς μαθητών. Μας λέγανε ότι δεν υπάρχουν μαθητές Ρομά, από τον καταυλισμό στη Γλυκειά Ναυπλίου και βρέθηκαν 25 μαθητές, ναι 25 όταν μπήκε λεωφορείο. Έτσι καταλαβαίνουν την ένταξη των ευάλωτων ομάδων πολιτών στην κοινωνική ζωή; Δεν βλέπουν την γκετοποίηση;
Να απαντηθεί γιατί δεν εφαρμόζεται η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για δυο το πολύ άτομα στο ταξί που μεταφέρει μαθητές ΑμΕΑ, για μεταφορά των μαθητών με ταξί στους βρεφονηπιακούς σταθμούς και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού.
Να σπάσουν δρομολόγια ώστε να μην συγχρωτίζονται οι μαθητές και να εξασφαλίζεται η ασφαλής, γρήγορη και αξιοπρεπής μεταφορά τους από και προς το σχολείο.